donderdag 24 januari 2013

nu al......

Hoi hoi

nou wat een verassing vandaag.
Ik ben gisteren lekker een dagje wezen kuren in Arcen. ik dacht ik heb nog tijd genoeg, dus pups moeten pas op 31 januari komen. Ik had zelfs nog gepland om vandaag nog naar mijn zwem ochtend te gaan. maar toen ik gisteren thuis kwam was Izzy toch al een beetje anders dan anders. Ze voelde zich niet lekker, was erg onrustig en wist niet wat te doen. Ze begon ook rond te lopen met haar knuffel en begon die te likken.
Nu toch maar naar bed gegaan. Peter was toch nog op dus hij hield het in de gaten. Ik was snachts nog even wezen kijken en alles was rustig, ze lag lekker te slapen. dus ik weer naar mijn bedje toe en lekker slapen. Peter moest vanmorgen gewoon werken en die was dus ook vroeg op. Izzy was wel wat onrustig weer maar niks om me druk om te maken dus hij liet mij slapen.
Mijn dochter Ilse ging ook naar beneden om naar school te gaan, en zij kwam me vertellen dat Izzy zwaar ademde. Ik even gaan kijken maar ik dacht dat er niks aan de hand was, ze moest tenslotte nog een week.
Ik denk ik ga snel onder de douche, het kan maar gebeurd zijn, het zwemmen afgezegd. Nou voor ik ook maar onder de douche stond riep Ilse dat er al 1 half uit was. Nu ik als een speek in mijn ochtendjas naar beneden en ja hoor, het was begonnen.
ik maakte me wel druk hoor, want ze komen veel te vroeg stond in mijn boekje. Dus een beetje bang was ik wel, maar ja ik kon ze ook niet tegenhouden.
Mijn schoonzus gebeld, die wilde graag bij de bevalling zijn. Zij kwam zo snel mogelijk maar heeft de eerste niet meer geboren zien worden. ik had nog niet alle spullen klaarstaan, ik had nog tijd genoeg. Ilse heeft alles snel voor me gehaald zodat ik Izzy kon helpen.
Het duurde wel een tijd je hoor dat de eerste er helemaal uitwas. Maar na een 3 kwartier persen, werd onze Sverre geboren. Een knappe vent.


Hij is geboren om 8.48 en weegt 189 gram. hij is meteen de grootste van het stel en is donkerbruin van kleur.



om 9.40 werd onze Ola geboren, ook een knappe kerel om te zien. mijn schoonzus was mooi op tijd en heeft de mooie foto's gemaakt. Ola weegt 173 gram en maakt het prima.



Toen was Peter intussen ook thuis gekomen van het werk. Hij werd op het werk steeds gefeliciteerd alsof hij vader werd hihihi.
Het duurde toen een tijdje voordat nummertje 3 tevoorschijn kwam. Maar uiteindelijk, na de nageboorte van nummer 1 kwam ook onze Nils geboren.

Nils is klein maar dapper, hij woog bij de geboorte 138 gram. Maar er is nu niets meer van te merken dat hij de kleinste is en doet het prima.



Ik begon toch nog wel te hopen op een klein meisje hoor en ja.......om 12.55 kwam Evy, een bruin meisje van 160 gram. Een lekker ding al zeg ik het zelf hihihi. zij was er erg snel dus dat was mooi.



Nou we wisten natuurlijk niet hoeveel het er precies zouden zijn, maar ik had al van af het begin het idee dat er 5 zouden komen, dus ik zat er nog wel op te wachten. En ja hoor.......om 13.45 kwam onze Jens te wereld. Ook hij was er snel, alleen de navelstreng zat nog helemaal vast in onze Izzy en die kon ik er niet uittrekken natuurlijk. Op een gegeven moment was hij er iets verder uit en hebben we die kunnen doorknippen. 



Nu ze zijn er. Izzy is een heel zorgzame moeder en wil niet weg bij haar kindjes. maar ja...soms moet ze natuurlijk ook even wandelen en gaan we toch weer beginnen met voor haar de normale dingetjes te doen.
ik zal regelmatig hier wat op het blog schrijven zodat iedereen die wil het kan bijhouden.

tot morgen!!!!!!

Groetjes Ine xxx






3 opmerkingen:

  1. Ohhh Ine gefeliciteerd, wat een schatjes!! Een hele fijne kraamtijd!!

    Groetjes,
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Ine,
    Van ♥-e Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding ☺☺☺.
    Liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen